alodoctor

10 راه درمان اسهال

 

اسهال و درمان آن

 

اسهال یعنی مدفوع آبکی و شل که پی در پی دفع می شود. اسهال چیزی است که خیلی از افراد آنرا تجربه می کنند. اسهال اکثر اوقات باعث مراجعه بیشتر به دستشویی و حجم بیشتر مدفوع کردن، می باشد. در اکثر موارد نشانه ها و علایم اسهال چندین روز طول کشیده و افراد را آزار می دهد. در مواردیکه اسهال بیش از یک هفته طول بکشد، می تواند نشانه بیماری جدی و مهمی باشد. این بیماریها می تواند شامل، بیماری التهاب روده و در موارد کم خطرتر سندرم روده تحریک پذیر باشد.

Image result for ‫اسهال‬‎


10 ماده غذایی مناسب برای درمان اسهال

 

عمده ترین دلیل اسهال عفونت روده ها است که ممکن است در پی این شرایط به وجود بیاید: ویروس ، باکتری ، انگل یا وضعیتی که به عنوان اسهال و استفراغ شناخته می شود. این آلودگی ها معمولاً از طریق غذا یا آبی حاصل می شوند که آلوده به مدفوع شده اند یا مستقیماً از فردی منتقل می شوند که به این بیماری آلوده شده است - پرهیز از موارد یادشده در درمان اسهال کمک خواهد کرد . این بیماری را می توان به سه دسته تقسیم بندی کرد: اسهال آبکی کوتاه مدت، اسهال خونی کوتاه مدت، و اگر به مدت بیش از دو هفته ادامه یابد، به عنوان اسهال پایدار شناخته می شود. اسهال آبکی کوتاه مدت می تواند در پی آلودگی به وبا باشد. اسهال خونی کوتاه مدت وضعیتی است که به عنوان دیسانتری هم شناخته می شود.

tebyan

  • 1- دم کرده یونجه اسهال را درمان می کند. اما مصرف زیاد یونجه توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد نفخ می شود.
  • 2- علف هفت بند، برای درمان اسهال خونی، بواسیر و اسهال مفید است.
  • 3- در طب سنتی هند موز کال، یبوست زا است و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و در بهبود زخم های روده کاربرد دارد. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی معجزه می کند.
  • 4- چای ریحان برای رفع بی اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده به کار می رود.
  • 5- گشنیز گاهی اوقات به عنوان یک ملین برای درمان یبوست و گاهی برای درمان اسهال استفاده می شود.
  • 6- خرما در درمان اسهال و اختلالات روده ای نقش دارد.
  • 7- ماست برای درمان اسهال کودکان مفید است. متخصصان در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند، زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش و اختلال در کار آن و بروز اسهال می شوند.
  • 8- گل های خشک شده انبه، برای درمان اسهال، اسهال خونی مزمن و برخی مشکلات مثانه مفید است. مغز هسته انبه، ضد اسهال است.
  • 9- مصرف ازگیل خام موجب تقویت بدن می شود و برای درمان اسهال مفید است.
  • 10- سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان به کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و خورد

 

 

 

 

 

تشکرات !


اگه حسش  بود منو هم لینک کن :

http://daynasor.ir
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی