alodoctor

13 راز موهای سالم ، زیبا و درخشان

وقتی فیلم‌های دیزنی را با بازی‌های راپونزل یا سیندرلا تماشا می‌کنیم، سخت است که چشمانمان را از لباس و مدل موهایشان جدا کنیم. چشمان ما به طور مداوم به سمت موهای دوست داشتنی و درخشان آن‌ها می‌چرخند.

اگر اکثر خانم‌ها یک رویای مشترک داشته باشند، داشتن موهایی بلند، براق و سالم است. در واقع می‌توان گفت داشتن موهایی بلند، سالم و براق در لیست آرزوهای هر زنی قرار دارد. اما قرار گرفتن روزانه در معرض گرد و غبار، آلودگی، آفتاب و خاک باعث می‌شود دستیابی به این رویا تقریبا غیرممکن شود.

بنابراین چگونه می‌توان با حفظ سلامت و زیبایی مو، با همه این مشکلات مقابله کرد؟

زیباترین موها را وقتی خواهید داشت که بهترین مراقبت‌ها را انجام دهید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که این نکات زیبایی را برای موهایتان در سبک زندگی خود بگنجانید، تا بتوانید استایل زیباتری ایجاد کنید.

با شستن دست از این بیماری‌ها پیشگیری کنید

چرا شستن دست‌ها اینقدر مهم است؟ خیلی ساده بگوییم؛ دست‌های شما کثیف هستند، چون مدام به آدم‌های گوناگون، حیوانات، غذا‌ها و سطوح و وسایل دست می‌زنید و هزاران میکروب و ویروس و سایر آلودگی‌ها را جمع می‌کنید که اگر وارد بدن‌تان شوند می‌توانند شما را مریض کنند. ما خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم به چشم‌ها، بینی و دهان خود دست می‌زنیم و همین کار ظاهرا بی‌ضرر باعث می‌شود میکروب‌ها و ویروس‌ها مستقیما وارد غشا‌های مخاطی‌مان شوند.


همچنین ما از دست‌های‌مان برای تهیه‌ی غذا و خوردن آن استفاده می‌کنیم؛ بنابراین دست‌هایی که تمیز نیستند می‌توانند غذایی را که توسط خودمان یا دیگران خورده می‌شوند را آلوده کنند. اما شستن دست‌ها این قدرت را دارد که این خطرات را به حداقل برساند و یا حتی حذف کند، هم برای خودتان و هم برای اطرافیان‌تان. مثلا یاد دادن نحوه‌ی درست شستن دست‌ها می‌تواند خطر بیماری‌های اسهالی را در افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند به میزان ۵۸ درصد کاهش بدهد.