alodoctor

عوارض شایان به ذکر عمل بینی

شاید بیشتر افراد فکر کنند که با جراحی بینی از شر زشتی آن راحت می شوند. اما باید به این نکته هم توجه کرد که همین زیبا ساختن اجباری بینی عوارضی را به همراه خواهد داشت که چندین مرتبه بدتر از  بدقیافگی بینی است. راجع به بینی دو چیز اهمیت دارد: کارکرد بینی و زیبایی آن. پس برای جراحی بینی و برآورده کردن این خواسته ها باید به سراغ جراحان باتجربه و متخصص رفت تا از مختل شدن عملکرد بینی جلوگیری شود.



عوارض احتمالی عمل بینی ؛ انسداد مسیر تنفسی، تورم مخاط داخل بینی(بدلیل سینوزیت مزمن و یا آلرژی ، تنگ شدن داخل بینی(اگر به هنگام جراحی مخاط زخمی شود و این مخاط زخمی شده در کنار هم قرار گیرند، به هم چسبیده و مسیر بینی را تنگ می کنند)، تنگی مدخل بینی با برداشتن بیش از حد غضروف های نوک بینی، کاهش حس بویایی، کج شدن و غیر طبیعی شدن بینی.

امروزه رینوپلاستی سنتی جای خود را به رینوپلاستی تقویتی داده است که در این نوع عمل جراحی، علاوه بر برداشتن قسمت هایی از بینی، بخش های دیگری از آن را نیز تقویت می کند. اما باز هم باید در انتخاب خود دقت کرد که اولاً بی دلیل به سراغ این نوع جراحی نرویم و دوماً در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشیم.

مواظب باشید که زیبایی تنفس شما را به خطر نیندازد.

کم نیستند بیمارانی که پس از جراحی زیبایی بینی دچار مشکلات تنفسی شده اند. این موضوع، اهمیت توجه به مسایل داخل بینی در حین جراحی بینی را می رساند. ابعاد جراحی بینی بسیار فراتر از تغییرات در ظاهر بینی است و توجه چندجانبه جراح به تمام این ابعاد، میزان بروز عوارض تنفسی را به حداقل می رساند. اختلال در عملکردهای حیاتی بینی عواقب ناگواری در سلامت و زندگی افراد و جامعه برجای خواهد گذاشت. تنفس، حیاتی ترین عملکرد زندگی است که نتیجه آن، رسیدن اکسیژن به بافت های بدن است. هنگامی که تنفس از مسیر طبیعی خود از راه بینی منحرف شود، عوارض آن تمام بافت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. فردی که تنفس از راه بینی را از دست بدهد، نه تنها در زندگی فردی، بلکه در روابط اجتماعی نیز مشکلات زیادی را تجربه خواهد کرد. بی حالی، خواب آلودگی، کسالت، بی حوصلگی و عصبی بودن ممکن است در اثر اختلال تنفسی بینی پدید آید. محرومیت از تنفس بینی، خشکی مجاری تنفسی و ضعف سیستم دفاعی آن را در پی خواهد داشت. تنفس مزمن از دهان سبب ایجاد خشکی و زخم و درد در ناحیه حلق می گردد و ممکن است به احساس توده ای در گلو منجر شود.

یک عمل بینی  است و هزاران عارضه و مشکل

گاهی سینوزیت پا به میدان می گذارد.

گاهی التهاب بینی ، موجب بسته شدن موقت تخلیه سینوس های اطراف بینی و نیز درد سینوسی، سردرد یا احساس پری، سنگینی و فشار در ناحیه سر و صورت می شود. بسته شدن شیپوراستاش ناشی از گرفتگی بینی می تواند سبب احساس گرفتگی یا پری گوش شود. سوزش چشم یا اشک ریزش ممکن است نشان دهنده بسته شدن مجرای اشکی در بخش پایینی بینی باشد. ترشحات مزمن بینی یا خشکی حلق ممکن است سبب پدیده تحریکی در حنجره شود که همراه خشونت صدا، سرفه و احساس نیاز مداوم برای صاف کردن گلو است . صدای تودماغی علامتی از گرفتگی راه هوایی بینی است . اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی طولانی، خرخر و مشکلات تنفسی حین خواب از علایم دیگر اختلال عملکرد بینی است. وجود علایم فوق موجب افت قابل ملاحظه در کیفیت زندگی افراد می شود.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی