alodoctor

آیا اگزما انواع مختلفی دارد و عوامل و فاکتورهای خطر آن

حداقل 11 نوع مختلف بیماری پوستی وجود دارد که اگزما ایجاد می کنند. برای طرح درمان تشخیص آن ها مهم است. این کار اغلب آسان نیست.

درماتیت اتو پیک :

این بیماری پایه ژنتیکی دارد و نوع متداول اگزما را ایجاد می کند. درماتیت اتوپیک در زندگی افراد با زمینه آلرژی زود شروع می شود، اما به احتمال زیاد آلرژی ندارد. خارش روی گونه ها، گردن، آرنج و مچ پا و قوزک پا رخ می دهند.

درماتیت سوزش آور :

زمانی اتفاق می افتد که پوست به طور مکرر در معرض شستشوی بیش از حد و یا مواد سمی قرار می گیرد.

درماتیت تماسی آلرژیک :

پس از تماس مکرر به یک ماده، سیستم تشخیص ایمنی بدن در محل بعدی فعال می شود و درماتیت را ایجاد می کند. یک نمونه از این مورد، آلرژی به پیچک سمی است.

درماتیت استازی :

این بیماری عموما روی پاهای متورم افرادی رخ می دهد که گردش ضعیف در رگ های پاها دارند.

علائم زخم روده

زخم روده از بیماری هایی است که می تواند باعث ایجاد عفونت مزمن در رکتوم و کولون گردد. زخم روده یا همان کولیت اولسراتیو یک عارضه ای منحصر به فرد است، به عبارتی علائم آن در اشخاص به یک صورت مشاهده نمی شوند، در حقیقت زخم روده بنا به شدت آن علائم متفاوتی دارد.

می توان گفت که علائم متفاوت زخم روده ناشی از شدت درگیری روده می باشد. خونریزی از رکتوم، اسهال و شکم درد از شایع ترین علائم زخم روده می باشند که باز شدت این علائم بسته میزان آسیب دیدگی روده خواهد بود.

بدیهی است که علائم زخم روده کیفیت زندگی بیمار را کاهش داده و باعث ناراحتی بیمار می شوند. توصیه می شود در صورت مشاهده علائم زیر به هیچ وجه آن ها را نادیده نگیرید. شایع ترین علائم ابتلا به زخم روده یا همان کولیت اولسراتیو عبارتند از: