alodoctor

درمان زگیل تناسلی

شکل انتقال زگیل تناسلی:

این ویروس در بخاطر لمس کردن پوست یا مخاط فرد بیمار به فرد سالم منتقل می شود و به آسانی از فردی به فرد دیگر منتقل میشود به صورتی که بعد از تماس جنسی با فرد بیمار این ویروس انتقال می یابد کودکانی که مادرانشان به این ویروس دچار باشند ممکن است حین زایمان ، آن را از مادر خود دریافت کنند

Image result for ‫قهر زن با شوهر‬‎


علائم بیماری :

در مردان این زگیل در ناحیه پوست آلت و اطراف آلت تناسلی و ناحیه پوست بیضه و در اطراف ناحیه مقعد به وجود می آید و به سرعت به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند. در زنان این زگیل ها در ناحیه اطراف واژن و مقعد به رشد و تکثیر خود ادامه می دهند.

بیشتر علامت خاصی مانند درد و سوزش و خارش که توجه فرد را جلب کند، ندارد؛ غیر از مواردى که به علت تحریک و دستکاری زخم شده و درد و سوزش ایجاد کند. شروع ضایعات پوستی بصورت یک جوش کوچک است که گذر زمان بزرگتر می شود؛ این جوش سطح ناصافی دارد و گوشتی است؛ گاهی همرنگ پوست و گاهی کرم تا قهوه ای (بسته به رنگ پوست فرد) می باشد.

می توان علائم آن را اینگونه بیان نمود :

  • تورم کوچک خاکستری رنگ در ناحیه تناسلی
  • تعداد فراوانی زگیل در کنار هم که حالت گل کلمی پیدا کرده اند.
  • خارش و یا احساس ناراحتی در ناحیه تناسلی
  • خونریزی با نزدیکی جنسی

پیشگیری:

عالیترین راه پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی آموزش و آگاهی است آموزشی که باید در مکانهایی که جوانان بیشتر هستند صورت بگیرد. استفاده از کاندم را هم راهکار مناسبی برای جلوگیری از شیوع این بیماری می داند استفاده از کاندوم می تواند شیوع بیماری را خیلی کمتر کند. به ویژه اگر ارتباط مقعدی باشد، می تواند در آقایان مسئله ایجاد کند. در مورد خانم ها هم می تواند زگیل ناحیه مقعد ایجاد کند

راههای درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

 

راههای درمان زگیل تناسلی دو دسته است :درمان های خانگی یا همان گیاهی و درمان دارویی یا جراحی که هر دو روش نتیجه بخش و موثر بوده اند . گفتنی است که استفاده از روش های درمانی به نسبت شدت و گستردگی زگیل تناسلی به سمت روش های قوی تر خواهد رفت.

راه های مختلفی برای از بین بردن زگیل تناسلی امروزه وجود دارد که عبارتند از:

1- پودوفیلین که یک ترکیب شیمیایی می باشد که روی محل آلوده مالیده می شود ولی تحریکات شیمیایی محل و استفاده طولانی مدت آن برای درمان زگیل که باید به مدت یک ماه تا سه ماه مالیده شود، استفاده از آن را محدود کرده است.
2- استفاده از لیزر: که باعث تبخیر و پخش زگیل در جاهای سالم می شود و همچنین به علت هزینه بالا، به عنوان خط اول درمانی توصیه نمی شود.
3- استفاده از کوتر و جراحی: که به علت ماهیت عود کننده زگیل و همچنین تخریب پوست و بد شکل شدن محل سوزانده شده مورد استقبال بیماران نمی باشد.
4- استفاده از پماد ایمی گومید که به علت اثر ضعیف آن که از طریق تحریک سیستم ایمنی عمل می کند و خیلی مؤثر در درمان نمی باشد.
5- کرایوتراپی: امروزه به دلایل زیر بهترین و آسانترین و کوتاه ترین و کم عارضه ترین روش حذف زگیل تناسلی می باشد:
– در یک جلسه و در برخی 5-10 دقیقه همه زگیل های تناسلی را می توان درمان کرد.
– باعث پخش زگیل تناسلی نمی شود.
– نیاز به تکرار درمانی نیست.
– از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش های دیگر حداقل آسیب بافتی را دارد.
– سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش های دیگر می باشد.
و لذا نکات فوق باعث شده است که امروزه کرایو به عنوان خط اول درمانی زگیل تناسلی در بسیاری از مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد .

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی