alodoctor

خواص کرفس؛ 25 خاصیت آب کرفس برای سلامتی، لاغری و پوست و مو

کرفس گیاهی است از خانواده چتریان که یکی از مفید ترین سبزیجات روی زمین محسوب می شود، در یونان باستان برگ های کرفس به عنوان ارغوانی برای مرده ها و یا به صورت تاج گل به سربازان جنگی می دادند.

 

Image result for ‫کرفس‬‎

۵ دستوالعمل ساده برای تحرک بدن

 فقط بیش از دو ساعت ورزش متوسط در هفته میتواند به رفع بسیاری از شرایط پزشکی کمک کند اما معدودی از ما موفق هستیم؛ بسیاری از ما نمی‌توانیم به تعادل مطلوب خود دست پیدا کنیم. 

تعدادی روش ساده و ارزان وجود دارد که می‌تواند به تناسب اندام ما کمک کنند؛ احتیاجی به صرف هزینه و وقت بسیار برای باشگاه رفتن نمی‌‌خواهد؛ دستورالعمل‌های موجود به راحتی و در همه جا می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. 

در اینجا به توصیه‌ی "مرکز درمان و پیشگیری" کشور انگلستان 5 دستورالعملی که می‌تواند باعث تحرک بدن شود و از سستی جلوگیری کند، آورده شده‌است: 

Image result for ‫دویدن‬‎

هنگام سرماخوردگی مانع آبریزش بینی و عطسه نشوید

در روزهای اول سرماخوردگی از مصرف آنتی هیستامین بپرهیزید

هوا سرد شده و احتمال بروز عفونت های ویروسی دستگاه تنفس فوقانی یا همان سرماخوردگی معمولی در این روزها بیشتر است. از این رو توجه به یکسری نکات می تواند در درمان سرماخوردگی موثر باشد. 
نخستین گوشزد مهم در مواجهه با سرماخوردگی آن است که تا حد امکان در دو سه روز اول از سرکوب آبریزش بینی و عطسه احتمالی با آنتی هیستامین ها پرهیز شود. باید به بدن فرصت داد تا فرایند پاکسازی را از طریق دفع ترشحات انجام و از کلونیزه شدن ویروس ها در مخاط دستگاه تنفس نیز پیشگیری شود.آبریزش بینی

آبریزش بینی

  

معجزه ای به نام بومادران

شاید شما هم نام بومادران را شنیده باشید ولی باید در خصوص این گیاه نوشت که گیاهی است معجزه گر که میتواند درمان بسیاری از بیماری ها و دردهای ما باشد، بومادران داری طبعی گرم و خشک است. بوماران یک گیاه همه کاره است که میتواند از جسم تا روح شما را آرام کنید. پس با ما همراه باشید با گل من و تو همراه باشید با معرفی این گیاه افسون گر.

معرفی گیاه بومادران

بومادران دارای طبعی گرم و خشک است که در متوان آن را از اوایل بهار در طبعیت پیدا کرد، در جاهای مختلف نام های گوناگونی دارد که عبارتند از : بی مادران، بوماران، ژابیژ، بوی مادران، الف ورقه، بومادرو، برنجاست، ارطماسیا، برنجاسف، مشک چوپان، سویلاء نام برد.

البته باید بیان کرد که بومادران بومی اروپا و آسیای غربی می باشد و در آن مناطق برای درمان زخم ها کاربرد داشته است، بیشترین استفاده آن در کشور آلمان بوده است ولی این گیاه معجزه گر از قدیم در طب سنتی ایران نیز کاربرد فراوان داشته و دارد. میتوان یکی از ویژگی های بزرگی که به بومادران دارد در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دانست و ضد سرماخوردگی از دیگر ویژگی های این گیاه است در برخی از مناطق از این گیاه برای اختلالات مجاری ادار نیز استفاده می شود.

این گیاه برای درمان بیمارهی های تنگی سر معده بسیار مفید بوده و بسیار توصیه شده است، البته برای کسانی که از جوش های دوران بلوغ رنج میبرند بسیار مفید هستش.

گیاه بومادران - خواص درمانی بومادران

باید ها و نبایدها برای خانم هایی که کیست تخمدان دارند

کیست تخمدان چیست؟ چه علائمی دارد و چطور درمان می شود؟

کیست تخمدان یکی از رایج ترین انواع تومور در زنان است. گزارش شده است که کیست تخمدان حدود 80٪ تومور های سرطانی را تشکیل می دهد. کیست های تخمدانی کیست هایی هستند که حاوی مایع می باشند ، این کیست ها در داخل تخمدان های زن رشد می کند.کیست تخمدان

کیست تخمدان

این کیست ها ممکن است ارگانیسم های جدیدی باشند که با سندرم تخمدان های طبیعی متفاوت هستند، یا آنها مایع هایی هستند که کیست در تخمدان ایجاد می کنند. کیست تخمدان می تواند از بافت تخمدان یا از بافت های دیگر اندام های بدن ایجاد شود. اندازه این کیست ها از چند میلی متر تا چند سانتیمتر است، اما از 7 سانتی متر بیشتر نیست.

ماسک ها و درمان های آن ها برای پوست

برای رفع لک صورت می‌توان از ماسک‌های گیاهی استفاده کرد، البته اگر کسی بخواهد درمان کلی شود خوب است که خودش را به یک پزشک حاذق طب سنتی دانشگاهی بسپارد.

 

“خواص کشمش” از هر نوع و رنگی

خواص کشمش و فواید درمانی آن برای بدن

کشمش ها از خشک شدن انگورها در جلوی نور خورشید یا خشک کن تهیه می شوند، به طور طبیعی شیرین هستند و طعم آن به طور گسترده ای در پخت و پز غذایی در سراسر جهان، به ویژه در دسرها استفاده می شود.خواص کشمش

خواص کشمش

آیا کشمش برای شما خوب است؟

اگرچه کشمش کوچک است، اما آنها سرشار از مواد مغذی می باشند. بر طبق گزارشات، کشمش ها به عنوان بخشی از گروه میوه محسوب می شوند. این میوه های خشک شده انرژی را افزایش می دهند و معمولا برای کوهنوردان، مسافرین یک تونیک سالم به حساب می آیند.

ویتامین ها و ارزش تغذیه ای کشمش:

کشمش منبع خوبی از انرژی، فیبر، پروتئین و کربوهیدرات ها است. آنها همچنین دارای قند و کالری زیادی هستند، اما هنوز هم دارای شاخص گلیسمی پایین هستند. کشمش حاوی کلسترول صفر و غنی از مواد مغذی مختلف است، که برای سلامتی بسیار مفید هستند و عبارتند از:

ویتامین ها:ویتامین c،فولات، تیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، ویتامین B-6 و پانتووتنیک اسید

مواد معدنی:پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن، روی و سدیم

کالری در کشمش:

43 گرم کشمش حاوی حدود 129 کالری است، از آنجایی که آنها کالری زیادی دارند، توصیه می شود که در یک روز، بیش از ¼ فنجان کشمش مصرف نکنید. می توانید آنها را به راحتی در فروشگاه ها تهیه کنید و قابل دسترسی هستند.

خاصیت کشمش

جوز هندی

جوز هندی

جوز هندی دانه‌ای است که توسط درخت همیشه سبز میریستیکا فراگرانس تولید می‌شود، این درخت در نواحی گرمسیری دنیا به وفور یافت می‌شود. دانه‌های جوز هندی شاید کوچک باشند اما مواد مغذی موجود در آنها بسیار باارزش بوده و فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارند.

این ادویه‌ی خوشایند و تا حدودی شیرین در آشپزی تمام دنیا کاربرد دارد و شما مجبور نیستید مقدار زیادی از آن استفاده کنید تا از طعم مطبوعش بهره ببرید. تنها کمی از آن کافیست تا بو و طعم غذا را خوشایندتر کند. جوز هندی هم به صورت کامل و هم به صورت پودر در آشپزی کاربرد دارد و به صورت عصاره نیز در سایر زمینه‌ها می‌تواند مورد استفاده باشد.

برخی از ترکیبات مفید موجود در جوز هندی شامل پتاسیم، آهن، منگنز، تیامین، فولات، منیزیم، مس و ویتامین‌هایی چون B1 و B6 است. همچنین جوز هندی دارای خواص ضدمیکروبی، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضدنفخ، محرک، ضداسپاسم، روان‌گردان و شهوت‌آور است. تمام این ویژگی‌ها باعث شده که این ادویه‌ی خوش‌عطر، لیستی از فواید را برای سلامتی داشته باشد.