alodoctor

پروستاتیت ، انواع، علائم و درمان

پروستاتیت ، التهاب غده پروستات است که همراه با علائمی بروز پیدا می کند. غده پروستات تنها در بدن مردان دیده می شود و زیر گردن مثانه قرار گرفته است. بزرگ شدن غده پروستات سبب مسدود شدن مجرای خلفی و در نتیجه باعث بروز علائم ادراری می شود. سخت یا دردناک بودن دفع ادرار، تکرر ادرار، تب، کمردرد، درد کشاله ران، کاهش میل جنسی و … از جمله علائم بزرگ شدن پروستات هستند.

خواص چای ترش برای بدن

چای ترش یا چای مالمیر یا چای مکه (نام علمی: Hibiscus sabdariffa) یا چای روزل یا چای قرمز از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می‌شود و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد مصرف دارد. در آمریکای لاتین و بخصوص در جامائیکا مصرف آن متداول است و بنام گل جامائیکا یا Sorrel، و شمال آفریقا بنام چای سودانی و در مصر بنام کرکده Karkade مشهور است. مزه آن ترش است و معمولاً با شکر نوشیده می‌شود. این چایی همچنان ضد سرماخوردی است و مقدار قابل ملاحظه یی ویتامین(c) را دارا بوده که برای (سرما خوردگی)مفید میباشد.

فواید شگفت انگیز روغن آرگان برای بدن

اگر دوست دارید بدانید روغن آرگان چیست و با فواید و خواص روغن آرگان برای مو و پوست یا حتی ناخن آشنا شوید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

زیبایی پوست و مو برای همه‌ی افراد، چه خانم‌ها و چه آقایان، اهمیت بالایی دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد هزینه‌ی زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی کنند تا بتواند زیبایی از دست رفته‌ی خود را بازگردانند یا آن را حفظ کنند.

در این شرایط خیلی از افراد ترجیح می‌دهند محصولی پیدا کنند که چندکاره باشد و بتواند بخش بیشتری از نیازهای آن‌ها را برطرف کند. البته شاید کمی دور از ذهن باشد که یک محصول بتواند با کمترین آسیب، از پس کارهای زیادی بر بیاید؛ ولی چنین چیزی ممکن است. روغن آرگان اکسیری است که یک تنه می‌تواند با غول‌های متعددی مبارزه کند.